Seminyak en Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nina - WaarBenJij.nu Seminyak en Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nina - WaarBenJij.nu

Seminyak en Kuta

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

10 Januari 2014 | Indonesië, Kuta

Vandaag heb ik Bali gezien van achterop de motorbike. Het is hier nogal heftig om te rijden, zoals ik al eerder noemde. Maar wat een ontzettend mooie manier om de plaatsen te bekijken. Ik heb de absolute toerist uitgehangen en overal foto's van gemaakt. Zelfs van de wc. Niet zomaar een wc natuurlijk. Een wc die je eerst even goed moet bekijken voor je begrijpt hoe die werkt. Ik heb geleerd dat een 'doortrekknop' best een luxe is.
We zijn in een enorm winkelcentrum geweest, om even een kijkje te nemen. Ik heb mezelf toegestaan om één jurkje te kopen, omdat meer niet in mijn backpack gaat passen. Ik had geen zin om verder te gaan zoeken omdat ik een mooie gevonden had, dus heb er heerlijk veel geld aan uitgegeven (voor Balinese begrippen dan). Ik zie er al bijna als een local uit met die jurk. Als je mijn blonde haar, lengte, gezicht, en zo ongeveer alle andere uiterlijke eigenschappen even wegdenkt.
Dat mijn Nederlands slechter wordt, is inmiddels een feit. Ik heb vanmiddag zitten huilen van het lachen omdat ik probeerde de vertaling te vinden voor hippopotamus. Ik ging al de mist in toen ik dat woord noemde, want eigenlijk wilde ik hypofyse zeggen. (Bijna hetzelfde inderdaad). De vertaling die ik uiteindelijk vond, was 'neusdier'. En ik begreep maar niet waarom Nadine bleef vragen wat dat was. Pas toen ze het voor de vierde keer herhaalde, drong het tot me door dat 'neusdier' geen woord is, en ik eigenlijk nijlpaard of neushoorn wilde zeggen. Gelukkig waren er alleen Indonesiërs in de buurt, die dit gesprek natuurlijk niet snapten.
Omdat Nadine, het buurmeisje, Bahasa spreekt, kan ze hier beter gesprekken voeren dan ik. Haar Indonesisch is beter dan het Engels van de locals. Vanmiddag vroeg een Balinese vrouw haar of ik ook op zoek was naar een vriend in Indonesië. Dat lijkt me toch een iets minder goed idee, geloof ik!
Ik heb een nachtje bijgeboekt in dit hostel, en blijf hier tot morgenochtend. Om 7 uur begint mijn reis naar Lombok. Met de shuttlebus en de boot, en misschien moet ik ook nog wel fietsen ergens tussendoor. Dat laatste is natuurlijk niet waar. Althans, dat hoop ik, anders kan het nog wel eens grappig worden met die enorme rugtas. Het voelt zo ontzettend fijn om nu mijn eigen leven te leiden, en precies te doen waar ik zelf zin in heb. Wil ik uitslapen dan kan dat, wil ik om 6 uur 's ochtends op dan kan dat ook. (morgenochtend moet dat helaas. Nouja, anders mis ik de ferry en dat zou wel zonde zijn.) Maar voorlopig hebben mijn rugtas en ik het nog heel gezellig samen!

Foto's komen eraan, maar internet is hier een doffe ellende.

  • 11 Januari 2014 - 17:51

    Karin:

    Lieverd, wat een heerlijke verhalen weer. Dat maakt het verlangen naar een verre vakantie nog heftiger! Geniet met volle teugen van al het moois.
    Xxx Karin

  • 12 Januari 2014 - 16:15

    Faye:

    WAAUW! klinkt echt geweldig! Met je neusdier! Hahaha! Geniet er lekker van!! Dikke kus

  • 13 Januari 2014 - 16:09

    Daisy:

    jaaaaa Nien zoek een vriend op Bali! Dat zou helemaal te gek zijn. Nahja nu klinkt het net als of ik niet wil dat je terug komt, maar bedoel eigenlijk dat ik dat een TOP vakantie adresje zou hebben.
    Have fun mop! Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 18059

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Op wereldreis

Landen bezocht: