Week 2 op de farm - Reisverslag uit Kyabram, Australië van Nina - WaarBenJij.nu Week 2 op de farm - Reisverslag uit Kyabram, Australië van Nina - WaarBenJij.nu

Week 2 op de farm

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

29 Maart 2014 | Australië, Kyabram

Woensdag

Toen ik gisteren de was op stond te hangen, kwam Emma naar me toe met het bericht dat er een slang op onze kamer zat. Tof. Toen we met zijn allen naar de kamer gingen, ging ik wel even binnen kijken waar hij zat. Dat resulteerde in een avontuur waar ik nog de rillingen van krijg. Marten hield de muskietendeur open, maar kwam er toen achter dat de slang aan de binnenkant zat, en liet deze dus los. Wat betekende dat ik in de kamer zat, oog in oog met de slang. Iedereen buiten gillen, en ik kon niet naar buiten, want het beest zat op de deur. Heel klein, misschien maximaal een meter lang, en dun. Maar in dit land weet je het nooit. Tegen de tijd dat het beest zich op de grond liet vallen, stond het huilen me nader dan het lachen. Toen opende mijn held Marten de deur, en stampte de slang drie keer op zijn kop met een bezem. Ik durfde pas naar buiten toen hij hem naar buiten had geveegd en nog een keer of tien had bewerkt met de bezem. Mijn tweede poging om heldhaftig te zijn, was om hem toen hij dood was, weg te vegen met de bezem. Echter toen hij stuiptrekkingen vertoonde, hield ik het voor gezien. Genoeg slangen voor die dag. Ik vluchtte de keuken in, voor een glas 'goon', de wijn uit een zak die in Australië erg populair is onder backpackers. Ik moest echt even bekomen van de schrik, gadverdamme wat was dat naar. Achteraf bleek dat het een 'tigersnake' was, die dus hartstikke giftig is.

Zaterdag

Gisteren was dag 6 op rij, en we hoefden maar tot half 2 te werken. En na afloop konden we onze cheque ophalen :D Het is, als ik erover nadenk, echt een hondenbaan. Vanmorgen heb ik 3 auto's gewassen tijdens mijn shift. Dat hoort volgens mij niet echt blij 'farm work'. En ook het sjouwen speelt me een beetje parten, het is écht zwaar werk. Maar de ervaring is goed, en ik heb evengoed een leuke tijd. Ook weet ik zeker dat ik het straks zo enorm ga waarderen om lekker op het strand te kunnen liggen en een boek te lezen.
Na onze shift hebben we lekker in het gras gelegen op een handdoek met een boekje, een glaasje wijn en een schaal popcorn. De zon scheen en ik kon zowaar mijn lange Balinese jurk aan (tevens om de blauwe plekken te maskeren die ongeveer mijn hele benen bedekken). Heerlijk! Echt een fijne dag. Gisteren hadden we even hardgelopen en gestretched na het werk. Ik ga dat erin houden, 2-3 keer per week. Het is zo goed om de spieren even los te maken, en ook voor het herstel van mijn enkel is het volgens mij heel goed.
De beestenervaringen hier houden niet op. Gisteren voor het eerst kennis gemaakt met de 'Huntsman'. De spin die een spanwijdte van zo'n 10 centimeter kan bereiken, die zich graag schuilhoudt op donkere, vochtige plekken en die tevens springt. Je begrijpt dat ik hier altijd de wc-bril even check. Nou moet ik zeggen dat ik steeds relaxter word. Daarstraks zag ik zo'n grote huntsman in de wc op het plafond, en kon er rustig naar kijken en er zelfs een foto van maken. Een jaar geleden was ik denk ik de pan uit geflipt. Ook zit er nog steeds een dierentuin aan insecten op onze kamer, plus iets dat klinkt alsof het onder de grond leeft. Maar ook daar kan ik me niet meer zo heel erg aan storen. Ik weet nu precies wat ik moet doen als er iets gebeurt met een slang. Mocht er iemand gebeten worden, hebben we ruim de tijd om naar het ziekenhuis te gaan voor tegengif. En van spinnen weet ik dat als het geen redback, whitetail of funnelweb is, ze meestal geen kwaad kunnen. Ik verbaas mezelf erover hoe laconiek ik klink, maar ik heb geen zin om me druk te maken om iets dat ik toch niet de baas kan. Als het gebeurt, gebeurt het. Maar dat zie ik dan wel weer. Ik focus me hier lekker op geld verdienen, en gezellige avonden in de keuken. Oh en de sterrenhemels! Die zijn waanzinnig. Niet zo mooi als in Nieuw Zeeland, maar zo mooi als die ene avond zal het nergens zijn denk ik. Toch heb ik zojuist de planeet Mars gezien. Ik vermoede dat al eerder, omdat deze ster rood aan de hemel staat. Maar ik heb het nu gecheckt met mijn app, en het is inderdaad Mars. Zo gaaf! Ook kun je vanaf hier het Zuiderkruis zien, wat een soort poolster voor het zuiderlijk halfrond is. Vier, om precies te zijn. En ook de Melkweg was duidelijk te onderscheiden.

Vandaag even in het dorpje, en heerlijk gelunched met fish&chips. Dat is echt heerlijk na een week op het kampeerterrein. We doen 1 keer in de week boodschappen, en als we iets zijn vergeten dan hebben we pech. Tenzij iemand met de auto naar het dorp gaat. Het is namelijk bijna een uur lopen, en dat is 's avonds niet echt aan te raden door het weiland. Zo maar even inslaan voor een weekje dus, en morgen weer fijn peren verpakken en dozen sjouwen in de schuur!

  • 29 Maart 2014 - 09:16

    Brenda Versteeg:

    Wat ben je toch een stoere meid! Doodeng, ik had al kippenvel toen ik het las.
    Dikke kus

  • 29 Maart 2014 - 09:47

    Kelly:

    Oh, nien wat ben je ook dapper. Diep respect voor je! geniet lekker van je vrije uurtjes en het weer lieverd xxx

  • 01 April 2014 - 09:54

    Karin:

    Wat ga jij, als je terug bent, toch hard om die kleine vriendelijke spinnetjes hier lachen!! Goed om te lezen dat je de boel kan relativeren. Houden zo! Kus, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 18062

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Op wereldreis

Landen bezocht: