Everyday I'm hosteling - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nina - WaarBenJij.nu Everyday I'm hosteling - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Nina - WaarBenJij.nu

Everyday I'm hosteling

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

09 Januari 2014 | Indonesië, Kuta

Ik hou van hostels! Althans, misschien moet ik dat niet al te hard zeggen, maar van dít hostel hou ik. Vannacht kwam ik aan om half 2, en toen de jongen van het hostel de deur voor me opendeed, zat er een meisje rechtop in haar bed me aan te kijken. Een ander meisje lag al te slapen. Mijn bed bestond uit een matras en een kussen, geen beddengoed, waarvoor de jongen zich uitgebreid verontschuldigde. Ik was heel erg toe aan een douche na het sjouwen van mijn backpack in de warmte. Zo zachtjes mogelijk probeerde ik in het halfdonker spullen uit de grote tas te pakken. Ik beschik echter over de gave dat als ik zachtjes probeer te doen, ik klink als een kudde olifanten die door het oerwoud stampt. ('Zet je beste beentje voor..') Toen ik eindelijk alle spullen gevonden had, en ik in de douche stond, kwam ik erachter dat ik mijn handdoek was vergeten. Ik denk dat dat meisje geen goede nachtrust meer heeft gehad.
Vanmorgen bij het ontbijt begon ik heel enthousiast Engels te praten tegen twee jongens en een meisje aan tafel, toen bleek dat ze uit België en Nederland kwamen. Niet te geloven ook. Nog even te horen gekregen dat ik ook echt wel oog als een nuchtere hollander. Ter verdediging heb ik aangevoerd dat half Perth dacht dat ik Zweeds was. Ik heb al begrepen dat ik niet moet wennen aan dit hostel, omdat het een superhostel is. Nou moet ik zeggen dat ik dat voor de eerste 2 nachten op Bali wel prima vindt!
Vandaag heb ik mijn oude buurmeisje ontmoet, die ik al 15 jaar niet meer gezien had. En het was net of we gisteren nog samen buiten hadden gespeeld, zo gezellig! Zij heeft een vriend hier op Bali, en zit hier nu al zes maanden. Dat gaf een mooi contrast omdat zij alles hier heeft gezien en bepaalde dingen heel naar vindt. Waar ik bij elke straathoek nog net niet op en neer ga springen omdat ik zo blij word van elk dingetje hier. De mensen met zijn vieren op hun scooter, het verkeer waar je het liefst geen deel van uit maakt omdat het lijkt of er geen regels zijn, de offers die overal voor de deur liggen, de bevolking met hun gebrekkige Engels en hun vriendelijkheid waar ik nog heel wat van kan leren. Ik ontmoette vandaag op het strand Bobo, een kleine Javaan met een rode zonnehoed. Die laatste bijna groter dan hemzelf. Toen de man mijn naam hoorde, leek hij wat op mij met zijn enthousiasme, en begon nog net niet in zijn handen te klappen. 'Ninaboboooooo!! That's song, Niiiinaboboooooo, niiiiiiinaboooboooo! You don't know song?' De drie vrouwen eromheen begonnen mee te zingen en maakten met hun armen wiegende gebaren alsof daar een pasgeboren baby in lag. Vervolgens werd ik belaagd met vragen over massage, pedicure, manicure, armbandjes, noem het maar op. 'For good luck, yes?'
Dat is dus hoe mijn dag hier verloopt terwijl ik over straat loop 'no thank you, no thank you, no thank you!' Maar dat doet niks af aan hoe enorm happy ik hier ben. Net rijst met tofu en sambal gegeten voor 1 euro. I loveee Bali!

  • 09 Januari 2014 - 22:25

    Erik:

    Hoi Nina,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt ! Geniet er maar van want voor je het weet is het weer afgelopen.
    Het mooie weer wordt ik ook een beetje jaloers op- hier gaat het volgende week misschien sneeuwen en vriezen.

    Met z'n vieren op een scooter - dat lijkt mij wel een mooi plaatje voor een screensaver (kan je foto's sturen ?)

    Nog veel plezier - groeten van ons allemaal uit een nat en koud en winderig Nederland,

    Erik Saskia Roy Suus & Tom

    PS. Suus heeft vanmiddag 1e rijles gehad !

  • 09 Januari 2014 - 22:29

    Chantal :

    En dan na 15 jaar je oude buurmeisje weer zien!?geweldig...
    Je geniet, en dat wil ik zien mop

  • 10 Januari 2014 - 11:14

    Mirjam:

    Heeeey Nina!!!

    We hebben genoten van je belevenissen in Perth en wat je daar allemaal hebt meegemaakt.
    Maar nu....eindelijk vrijheid en lekker rondreizen, nog meer leuke mensen ontmoeten, andere culturen opsnuiven en vooral genieten van je eigen avontuur!!! Go for it!!!

    Dikke kus van Ton en Mirjam XXX

  • 10 Januari 2014 - 11:51

    Daisy:

    haha told you! Bali is fijn!

    Wat een toeval van je buurmeisje.
    Veel plezier mop, ben benieuwd naar je volgende verhaal.

    Loveyou


  • 13 Januari 2014 - 01:18

    Paul:

    Klopt helemaal, hostals zijn de leukste verblijfplaatsen. (Hier heten ze hostals).
    Zelf heb ik het liefste een eigen kamer, met badkamer. Maar af en toe een dormitorio vind ik ook niet erg. Als het niet anders kan. Veel hostals hebben ook privékamers.

    Hostals zijn het leukst omdat je daar snel contact hebt en veelal reizigers komen met mooie verhalen. In een hotel is alles veel stijver en geïsoleerd.
    Het enige nadeel van hostals is dat je goed moet uitkijken of alles schoon is en zonder beestjes. Maar de meeste zijn top. En goedkoop.

    Ik wens je nog veel plezier in de hostels en dat je veel leuke/interessante mensen ontmoet.

    Paul.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 18072

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Op wereldreis

Landen bezocht: