Onderweg naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina - WaarBenJij.nu Onderweg naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Nieuw Zeeland

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

17 Januari 2014 | Australië, Sydney

Terwijl ik in het vliegtuig zit, ben ik de afgelopen dagen even aan het overdenken. De tijd in Indonesië is door mijn vingers geglipt als een handvol zandkorrels. Het ging veel te vlug. Ik heb echter wel een zandbak vol herinneringen, zoveel als ik gedaan heb. De dagen dat ik met Nadine op pad ben geweest, zitten alweer onder een dun laagje stof in mijn geheugen, zo lang lijkt het geleden.
Op dit moment ben ik al 24 uur onderweg, en ik heb nog zo'n 7 uur te gaan. Het reizen maakt me slaaptekort-bestendig. Normaal zou ik niet te genieten zijn, na zoveel korte nachtjes. De avond voor vertrek was namelijk ook nog een groot avontuur. Een fullmoon party op het strand van Gili Air, met gekleurde lampionnen en reggae muziek alom. Een betere manier was er ook niet geweest om je verblijf op zo'n paradijsje af te sluiten. Een iets andere wending was het om de sleutel van de kamer kwijt te zijn, en daardoor gedwongen op het strand te slapen. Dat had slechter kunnen zijn hoor; in een hutje op het strand de aanblik van de sterrenhemel met volle maan aanschouwen, met als matras een stapel beanbags. Nadat ik samen met de eigenaar om 7 uur 's morgens vierendertig soortgelijke sleutels op het slot had uitgeoefend, kwam de arme man tot de conclusie dat hij geen reservesleutel had. Met een hamer en beitel heeft hij de deur moeten openen, en ging vervolgens op zijn fietsje weg, het verbogen slot aan zijn stuur hangend: 'gonna buy new lock!"
Ondertussen ben ik maar even gaan ontbijten met een 'banana pancake', maar dan zonder Jack Johnson's regen.
Ik was geacht om met de boot van Gili naar Bali te gaan, en had daar ook al voor betaald. Helaas was het weer slecht en ging er geen boot. Het werd nog even heel spannend of ik op tijd op Bali zou kunnen komen. 'You late! You have risk now, because maybe too late for airplane!" Ja, dat stukje had ik zelf ook wel ingevuld. Toen hij een vlucht wilde boeken voor me en ik daar twee tellen over aan het nadenken was, was de vlucht vol en moest het al de volgende zijn. Ik had niet genoeg cash, en toen keek de man me aan met een meewarige blik, 'ATM not working today. You can only pay cash here.' Er is 1 ATM op het hele eiland daar, dus op dat moment was ik héél even bang dat ik gestrand was. Nou, uiteindelijk is het gelukt, voor zo'n 130 dollar extra, en een íets langere reistijd. De geldautomaat deed het prima. Ik denk dat deze man de spanning nog even wilde opvoeren voor me. Vliegtuighoppen, zo noem ik het wat ik deze twee dagen doe. Ik heb wel het prachtigste uitzicht, al de gehele vlucht van Perth naar Sydney. In totaal duurt deze reis ruim dertig uur. In die tijd had ik bijna naar Nederland op en neer gekund. Als ik in Auckland ben, ga ik een bed zoeken, en kom er de eerste twee dagen niet meer uit!

  • 17 Januari 2014 - 09:41

    Mirjam:

    Kijk, dit zijn de avonturen Nien!!!...Zoooo herkenbaar hahaha.

    Dikke kus van ons,

    Ton en Mir XXX

  • 18 Januari 2014 - 08:09

    Lily:

    Hé, ontdekkingsreiziger!

    Het is hier sinds jij weg bent, een stuk saaier.
    Ik hoop dat we gauw weer gaan skypen. Met mij en Youri gaat het goed.
    Verder wens ik je nog een fijne, leuke vakantie.
    Ik hoop je gauw weer te zien!


    Doei! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Lily xxx

  • 18 Januari 2014 - 08:32

    Youri:

    hé stoere meid
    hoe gaat het met je.
    met ons gaat het goed.
    wanneer ga je weer met ons skypen.
    en over hoe veel weken kom je weer terug.
    ik wens je veel geluk in nieuw zeeland.
    groetjes van youri xxx.

  • 18 Januari 2014 - 16:44

    Faye:

    Waaaauw! Wat een avontuur. Je maakt wat mee meid! Prachtig om te lezen. Kijk weer uit naar je volgende verhalen! :) Xxx

  • 20 Januari 2014 - 10:35

    Daisy:

    Je hebt t weer mooi omschreven vriendin!;) Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 18071

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Op wereldreis

Landen bezocht: