Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nina - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Nina - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

10 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Vandaag was er niet een om over naar huis te schrijven, en toch doe ik dat. Nog steeds geen telefoontjes voor een baan, het bureau waar ik mijn tax file nummer aan wil vragen was dicht, en mijn hele bed zit vol bedbugs. Ik heb overal rode bultjes. Echt een drama. Maargoed, het is het echte backpackersleven. Ook die dingen gebeuren helaas.
Melbourne is een hele mooie stad, met als mijn persoonlijke favoriet, de Victorian State Library. Dit prachtige gebouw met Romeins, of eigenlijk vooral Grieks uiterlijk, werd opgericht in 1854. Je kunt hier tot de zesde etage omhoog gaan en neerkijken op de groteske leeszalen. Ook zijn er allerlei tentoonstellingen en meer dan 1,5 miljoen boeken.
De stad doet bijna Europees overkomen, vanwege alle authentiek ogende gebouwen. Het wordt dan ook gezien als dé culturele stad van Australië. Op Sydney na is het ook de drukste stad van het land, wat wel weer even flink wennen is na alle rust in Nieuw Zeeland. Tot nu toe ben ik eigenlijk alleen nog maar bezig met het zoeken naar werk. Gisteren ben ik naar het Moomba festival geweest. Een soort kermis met muziek, speedboten met springende waterskiërs, en een aantal live bandjes. En halverwege de avond was er een vuurwerkshow. Dit was heel veel beter dan het vuurwerk dat ik met oud&nieuw gezien heb, en ik kreeg spontaan trek in champagne.
Ook mijn hostel is -op de bedbugs en kakkerlakken na- erg leuk. We hebben een dakterras, waar de meeste mensen 's avonds zitten. Een zwoele avondzon, muziekje, biertje erbij. Van de week was iemand gitaar aan het spelen en aan het zingen. Ongeveer 40% van de mensen komt uit Duitsland, en 30% uit Frankrijk. En de overige zijn Zweden. Het is hier bijna zeldzaam om uit Nederland te komen. Ik heb wel een Nederlands meisje ontmoet, en samen met haar en een Duits meisje heb ik de afgelopen dagen opgetrokken. We hebben voornamelijk door de stad gesjokt, maar ook lekker samen gegeten. Dat scheelt, niet elke avond hoeven koken.
De komende 2-3 maanden blijf ik hier, of in de omgeving voor een baan als fruitplukker of iets dergelijks. Het is dus nog een open boek, ook voor mij. Nu duimen voor een baan, en ondertussen mijn bed nog maar eens sprayen. Zoals het oude gezegde gaat: 'Good night, sleep tight, don't let the bedbugs bite!'

  • 10 Maart 2014 - 13:11

    Hans:

    Je doet het goed, ik ben trots op je!

  • 10 Maart 2014 - 13:54

    Mirjam:

    Leuk om weer wat te lezen! En zoals ze ook wel eens zeggen: "Ik moet wel eens spugen!" Haha

  • 10 Maart 2014 - 15:16

    Chantal:

    Was toch stiekem wel een beetje jaloers op jouw heerlijk leventje, maar nu ik de belbus lees, haha...ben benieuwd wat je gaat doen mop!

  • 10 Maart 2014 - 16:06

    Chantal :

    Bedoelde bedbugs, haha...

  • 10 Maart 2014 - 18:40

    Daisy:

    Beeeeestjess in bed! Succes met werk zoeken vriendin <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 18065

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Op wereldreis

Landen bezocht: