De laatste weken - Reisverslag uit Perth, Australië van Nina - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Perth, Australië van Nina - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Blijf op de hoogte en volg Nina

12 December 2013 | Australië, Perth

Na een aantal iets minder leuke gebeurtenissen, waaronder het vertrek bij het vorige gezin, zijn er nu weer leukere tijden aangebroken. Als je aan de andere kant van de wereld zit, vallen sommige dingen wellicht wat zwaarder. Je beste vriendinnen die je wel kunt zien op Skype, maar het liefst even een dikke knuffel zou geven. En ook moet ik mijn vriendin van hier (Jody) missen, omdat zij al op doorreis is gegaan. Gelukkig zie ik haar weer terug, en zijn er nog een aantal leuke meiden hier in de buurt.
Het nieuwe gezin waar ik in zit, is heel erg leuk. George (bijna 6) en Charlie (4) zijn twee stuiterballen en geven me een hoop energie. Het is mooi hoe kinderen je zo'n goed gevoel kunnen geven, ook al kun je ze af en toe wel achter een dikke laag behang plakken. Ze vinden me heel lief, en vooral van de jongste krijg ik een hoop knuffels ('My wants to cuddle you, cuz my thinks you're pretty!')
Ik pas deze weken heel veel op, dus ik kan lekker sparen voor mijn verdere reis. Mijn verblijf in Perth zit er namelijk al bijna op. Het gezin waar ik nu zit, gaat volgende week op vakantie, dus dan houdt het Au pairen op voor mij. Aan de ene kant heel jammer, omdat ik maar zo kort bij deze mensen zit. Aan de andere kant is het een heerlijk vooruitzicht dat ik straks geen verplichtingen meer heb, en de vrijheid kan omarmen. Dan begint pas de 'echte' reis. Ik mag 2 weken bij Floor logeren, omdat haar hostfamily ook op vakantie gaat. Dat wordt dikke pret! Kerst vieren in de hitte, een kerstdiner bij haar (Britse) buren, heel veel dagen strand (in december, ik blijf het te gek vinden), en uiteraard een nieuwjaarsduik. Hier durf ik wel, held die ik ben. Maar in Nederland heb je geen haaien, dus wanneer je het zo bekijkt, is het dapperder om hier de zee in te duiken op 1 januari.
Een week later vertrek ik al naar Bali. Ik kan niet wachten, en toch wordt het heel gek om hier alles achter te laten. Maar het is goed zo, ik heb Perth wel gezien, na straks ruim 6 maanden. Ik heb een hoop geleerd, veel bijzondere mensen ontmoet, ervaren hoe zo'n afstand van huis nou voelt, en belangrijkste van alles, ik ben een stukje dichter bij mezelf gekomen.
Op naar het volgende avontuur!

  • 12 December 2013 - 09:48

    Daisy:

    Hee Lieverd!

    Eindelijk weer een mooi verhaal uit australie. Wat is de tijd snel gegaan he? Vooral de laatste weken bij jou! Geniet straks maar heerlijk van je twee weken vrij, echt verdiend! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en mag toch niet hopen dat ik die in de krant lees " nederlandse au pair omgekomen bij nieuwjaarsduik door de nog onbekende soort tiruaairietourus haai" haha. Doe maar voorzichtig vriendin!

    Loveyou! <3

  • 17 December 2013 - 15:02

    Karin:

    Nina, wat ziet het er toch goed uit!!!! Ben er alleen nog niet achter welke piet jij was. Geweldige ervaring om down under zwarte piet te spelen!
    Wat heerlijk dat het aftellen voor je is begonnen. Straks echt aan de slag als backpacker, gaat helemaal goed komen.

    Geniet van je wel verdiende vrije dagen en tot gauw met een mail van mijn kant.

    Liefs en dikke kus, Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 18084

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 01 Juli 2014

Op wereldreis

Landen bezocht: